Önce Helalleştiler. Sonra gittiler - Lapsekili İlçesi Beybaş Köyündem Halil ve İbrahim Onbaşı


Büyük bir sargı yeri Kocadere Köyü’nde , Kimi Urfa’lı kimi Bosnalı, kimi Sivas’lı,kimi Halepli çok sayıda yaralı dermen beklemekte, İçlerinden biri Çanakkale İli Lapseki İlçesi Beybaş Köyü’nden Halil.
Son nefesinde komutanına : “ Ben…. Ben, köylüm Lapsekili İbrahim Onbaşı’dan bir mecidiye borç almıştım. Kendisini göremedim.ölmek üzereyim. Ölürsem söyleyin hakkını helal etsin.” Der ve ruhunu teslim eder.
Ertesi gün gelen yaralılardan şehit olanların künyeleri ve üzerinden çıkan eşyalar komutana ulaştırılmıştır. Şehit künyelerinden Lapsekili İbrahim Onbaşının künyesi ve yanındaki not komutanın dikkatini çeker : “ Ben , Beybaş Köyü’nden arkadaşım Halil’e bir mecidiye borç vermiştim. Arkadaşıma söyleyin , hakkımı helal ettim.

Çanakkale Valiliği
Biz Değil miydik ? Sergisi
12.03.2013

Fotograf : http://www.canakkalerehberlikhizmeti.com/index.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çanakkale İl jandarma Komutanlığı

Atikhisar Kalesi

Çanakkale İlinin Yeri